петък, 17 март 2017 г.

Спаначена веган торта (сладка)

Тази торта се роди вчера в чест на рождения ден на сестра ми. Тя ме предизвика на шега да й направя спаначена торта, ама явно е забравила колко е луда е сестра й :) Само чакам някой да ми даде повод и да успее да ме вдъхнови! Оригиналната рецепта е тази Нооо, има две но. Както казах не обичам да готвя по рецепта. И второ но - постя и трябваше моят вариант да е подходящ и за мен :) Ентусиазираф си след успешния опит с един почти безглутенов кекс (само овесено и елдено брашно има) и реших че и тази ще стане така. И щеше. Ако не бях забравила содата... ама като готвиш на тъгъдък в 7 сутринта, а трябва да излезеш в 8 и 30 така става. Тук дойде първото ми разочарование. Почти се бях примирила, че ще я изхвърля. Противно на очакванията ми обаче блатовете взеха че се опекоха хубаво. Е, сбити, но поне опечени. Добре. Реших че все пак ще продължа и ще извадя свещените съставки - био кокосов крем, кашу и ядково мляко. А, и мед. За крема. Тпябваше да има и ягоди ама нямах. А в 7 часа нямаше време да ходя до затворения магазин и да не се върна без ягоди. Затова ги пропуснах. Ама ми липсваха. Кремът стана мазен и тежък. Прежалих съставките, пасирах ги все пак и залях зелените подметки в тавата с ринг. В 9 без 10 излязох и тичешкам до стигнах до работа(в 9 и 30 имах час). Цял ден се тюхках как нищо не е станало и ще я изхвърля. Представях си Дидо как ме поглежда с неговата усмивка - казах ти аз че няма време сутрин за торта, ще забравиш содата от бързане, и още по-гадно ми ставаше. Да не говорим, че с толкона любов я направих, мислейки за рожденичката, че се изненадах че не се получи. Вечерта все пак реших да й дам шанс и да се прежалим със затворени очи да я опитаме... Дидо каза - не знам какво не й харесваш, ама сипи още едно парче! Даже децата я ядоха. Въпреки че разбраха, че има спанак. Белият крем ги спечели :) и това, че е сладка, въпреки спанака. Даже аз я ядох! И то 2 парчета. Доволна съм. Като за провал си я бива. Следващия път ще внеса корекции и ще стане още по-хубава. Така, че и девера да я яде ;) Ето и рецептата: Блат- 1 пасиран банан, 100 гр.кипнат спанак, пасиран с банана, 200 мл.ядково/оризово мляко, 50 мл.олио/кокосово масло, 3-4 с.л.мед(или 100 гр.кафява захар, или 2-3 с.л.агаве/кленов сироп), 3 с.л.ленено брашно, 1 ч.ч.елдено брашно, 1 ч.ч.овесено брашно (смилам си ги с кафемелачката, която сестра ми ми подари. Да си меля брашна, че кафе не пия :)).СОДА - 1 ч.л., погасена с малко лимонов сок. Другия път ще я сложа, обещавам. Крем- 200 гр.накиснато кашу, 200 гр.кокосов крем(продава се в бурканчета/кутийки н био магазините - разтопява се на водна баня), 2-3 с.л.мед, 100-150 мл.ядково мляко(аз използвах оризово за тази торта). Всичко се пасипа добре и се заливат двата блата във форма с ринг. Слагя се в хладилник да се стегне. Следващия път ще сложа и ягоди - 200 гр.поне. Да ви е сладко!

2 коментара:

  1. Ле-ле, преглътнах дори!
    Добре, че пиша, а не говоря .. -
    Изглежда ми като Неаполитански сладкиш в скъп хотел - честно! Гледам снимката и усещам, че напълнявам.
    Приятен ден!

    /А пък имам у дома праз лук - дали да не се пробвам вместо със спанак ?!/

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хаха, Боби, благодаря ти :)
      От тази торта не се пълнее, освен ако не я изядеш наведнъж :) което не е възможно.
      Пробвай с праз, кой знае ;) със захар всичко може да стане на сладко :)

      Изтриване

tonya.blagoeva@gmail.com