петък, 18 октомври 2013 г.

Мини бургерчета

  Търкулната се питката, та влязла цялата в устата на вълка...такива са и моите питки днес - колкото една вълча хапка :). А козички като мен ги ядат на 2-3 пъти :).
  Идеята за тях ми даде моята братовчедка, позната вкъщи на децата като голямата Теди (малката Теди е дъщеричката на нашите кумове ). Тя ми донесе едно английско списание и в него видях тези сладки малки солени бургерчета :), и понеже снощи имахме гости, реших да ги пробвам. Резултатът беше шумно облизване на пръсти и цъкане с език как ми е хрумнало... е, казах им на хората, да не решат, че съм чак толкова креативна :).
  Ако искате и вие да си спретнете такива, ето рецептата:
  1 ч.ч. хладка вода с половин кубче мая се изсипват в купа. Добавят се по 1 ч.л. сол и захар и 12 с.л. брашно с качул. Кашичката се оставя на топло за 20 минути да втаса. След това се добавя 1 к.ч. олио и се меси до твърдо тесто. Оставя се пак 20 минути да втаса и се въртят малки топчета, колкото орех, в тава с хартия за печене. Намазват се с жълтък и се поръсват по желание с маково семе или сусам. Пекат се на 180 градуса до леко зачервяване. Като поизстинат се разрязват с остър нож малко и се пълнят по желание - крема сирене, краставица, домат, зелена салата, маслини, моркови, лютеница, хумус...кой каквото иска и има. Резултатът е много симпатичен, вкусен и ефектен! Доказано.
  Заповядайте по едно мини бургерче от мен (виртуално, а ако някой иска и може да заповяда вкъщи, има още десетина...но побързайте!)




Няма коментари:

Публикуване на коментар

tonya.blagoeva@gmail.com